דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: מדוע חשוב לקצר את פתיל הנר?

מדוע חשוב לקצר את פתיל הנר?

מדוע חשוב לקצר את פתיל הנר?

פעולת קיצוץ הפתיל היא כה מינורית, עד שניתן לחשוב כי אינה משפיעה על השימוש בנר בצורה ניכרת. אחרי הכל, הנר הריחני יבער בין אם הפתיל ייקטם ובין אם לא.

זה אמנם נכון מבחינת טכנית, אך הפעולה הקטנה הזו יכולה להאריך את חיי הנר ב-25% ולשמור על מראהו האסתטי. השארת פתיל ארוך משמעותה להבה גדולה יותר, שתמיס יותר שעווה ותספק לנר יותר דלק. כמות גדולה יותר של דלק עלולה להוביל לבעירה לא מלאה היוצרת פיח רב ומלכלכת את דפנות הנר.

לרוב פתיל ארוך מדי גם מסתלסל בזמן הבעירה בצורה לא אחידה, מתפורר ומלכלך את השעווה, נוטה להתנודד סביב ולהחמיר את היווצרות הפיח. הקפדה על גובה פתיל של כ-5 מ"מ מסייעת לשלוט בכמות השעווה המומסת (כלומר הדלק) ובכך מגבילה את כמות הפיח שהנר יוצר. הפתיל הגזום מסייע גם בהמסת השעווה במפלס אחיד ומאריך את חיי הנר.

אז מתי ואיך לקטום את הפתיל? בגמר השימוש יש לכבות את הנר ולהניח לו להתקרר בטמפרטורת החדר. לאחר מיצוק השעווה ולפני ההדלקה הבאה, חתכו את הפתיל לגובה של כ-5 מ"מ.

מומלץ להשתמש בקוטם פתילים ייעודי, מכיוון שבפעולת הקיצוץ הוא גם אוסף את שארית הפתיל הגזום מבלי שייפול וילכלך את השעווה. אל תוותרו על הפעולה החשובה של קטימת הפתיל, כך תיהנו מהנר זמן רב יותר ותימנעו מבעירה בלתי אחידה, שעווה מלוכלכת ועשן סמיך.

קראו עוד

אביזרים וכלים לטיפול בנרות ריחניים

אביזרים וכלים לטיפול בנרות ריחניים

השימוש בנרות ריחניים צבר תאוצה בשנים האחרונות ויחד איתו גם ההתמקצעות וההכרה בצורך לטפל בהם כראוי כדי ליהנות מהם בצורה מיטבית. אז מה המטרות והשימושים של כל אחד מהאביזרים לתחזוק הנרות?

לקריאה
המדריך לטיפול בנרות ריחניים

המדריך לטיפול בנרות ריחניים

להדליק ולכבות נרות פשוט כך, מבלי לתחזק אותם כראוי, עלול לעשות להם שירות רע. נקיטת מספר צעדים קטנים כמו קיטום הפתיל והגנה על השעווה מפני אבק, יעזרו לנר לבעור זמן רב יותר ובצורה אחידה ונקייה. אז מדוע...

לקריאה