דילוג לתוכן

עגלת קניות

עגלת הקניות שלך ריקה

מאמר: המדריך לטיפול בנרות ריחניים

המדריך לטיפול בנרות ריחניים

המדריך לטיפול בנרות ריחניים

להדליק ולכבות נרות ריחניים פשוט כך, מבלי לתחזק אותם כראוי, עלול לעשות להם שירות רע. נקיטת מספר צעדים קטנים כמו קיטום הפתיל והגנה על השעווה מפני אבק, יעזרו לנר לבעור זמן רב יותר ובצורה אחידה ונקייה. אז מדוע חשוב לקצץ את הפתיל? הנה כמה טיפים לשימוש נכון בנרות ריחניים.

קטמו את הפתיל

פעולת קיצוץ הפתיל היא כה מינורית, עד שניתן לחשוב כי אינה משפיעה על השימוש בנר בצורה ניכרת. אחרי הכל, הנר הריחני יבער בין אם הפתיל ייקטם ובין אם לא. זה אמנם נכון מבחינת טכנית, אך הפעולה הקטנה הזו יכולה להאריך את חיי הנר ב-25% ולשמור על מראהו האסתטי. ניתן להשתמש בקוטם פתילים ייעודי ולקרוא עוד על הנושא במאמר המלא "מדוע חשוב לקצר את פתיל הנר?"

תזמנו את ההדלקה הראשונה
חשוב לתזמן את ההדלקה הראשונה של הנר. זה אמנם פוגם מעט בספונטניות, אך להדלקה הראשונה חשיבות מכרעת למראהו האסתטי ואורך חייו. הקפידו להדליק את הנר כשברשותכם די זמן ליהנות ממנו - עד שתיווצר שכבת שעווה נוזלית ואחידה על כל פני השטח העליון.

אם הנר לא יבער די זמן, רק האזור שמסביב לפתיל יימס. על השעווה להינמס עד לכיסוי קוטרו המלא של הנר, זאת כדי למנוע היווצרות טבעת זיכרון שבמהמשך עלולה להוביל לתהליך "מנהור" - מצב שבו רק מרכז הנר נמס ונשארת טבעת של שעווה קשה על חלקו החיצוני.

רק שימי נר על החלון? עדיף שלא
מומלץ שלא להציב את הנר הדולק בסמוך לפתחי אוורור, יחידות מיזוג, חלונות פתוחים או מוקדי זרימת אוויר חזקה. הדבר עלול לגרום לבעירה מהירה מדי או בלתי אחידה, להבה מרצדת, פיח ועשן סמיך.

הגבילו את זמן הבעירה
מומלץ שלא להדליק את הנר יותר מ-5 שעות ברציפות. הגבלת זמן הבעירה תסייע להמסה אחידה של השעווה ותמנע להבת אש גבוהה או מרצדת. הדלקה רציפה מעבר לזמן המומלץ עלולה לחמם את השעווה יתר על המידה, דבר שעשוי להפחית את נפיצות ריחו של הנר ולהגביר עשן ופיח מהפתיל הבוער.

אל תזיזו נר דולק
אין להזיז נר דולק, ולא רק ממניעי שמירה על בטיחות. השעווה החמה המצטברת בשטח העליון עלולה לגלוש לדפנות כלי הזכוכית וליצור אפקט "עננות" של שכבת שעווה דקה, גלית ובלתי אחידה בצידי הנר.

הקפידו על נקיון שכבת השעווה עליונה
מומלץ לשמור על השטח העליון של שעוות הנר נקי ונטול אבק. ככל שהנר לא יידלק לעתים קרובות, שטח זה יצבור אבק וחלקיקי לכלוך אחרים. אחסון באזור קטן וסגור, יסייעו בשמירת החלק העליון נקי. אם בכל זאת הצטבר אבק על הנר, ניתן לנגב בזהירות את החלק העליון של השעווה לפני ההדלקה עם כרית צמר גפן לחה.

מתי ואיך לכבות את הנר?
אין להדליק את הנר עד סופו. יש לכבות את הנר ולהפסיק את השימוש בו כאשר גובה השעווה מגיע ל-1 ס"מ מתחתית הכלי. כמובן שאסור להשתמש במים כדי לכבות אותו. כיבוי הנר באמצעות מים עלול לגרום להתזה של שעווה חמה ו/או שבירת כלי הזכוכית.

לכיבוי הנר, מומלץ להשתמש במכבה נרות ייעודי. זו הדרך הבטוחה ביותר למניעת התזת שעווה חמה. בנוסף, כיבוי הנר באמצעות מכבה נרות ייעודי ישמור על מנח הפתיל ולא יפגע במרקם השעווה.

קראו עוד

מדוע חשוב לקצר את פתיל הנר?

מדוע חשוב לקצר את פתיל הנר?

פעולת קיצוץ הפתיל היא כה מינורית, עד שניתן לחשוב כי אינה משפיעה על השימוש בנר בצורה ניכרת. אחרי הכל, הנר יבער בין אם הפתיל ייקטם ובין אם לא. זה אמנם נכון מבחינת טכנית, אך הפעולה הקטנה הזו יכולה להא...

לקריאה
כיצד להימנע מבור שעווה בנר ריחני?

כיצד להימנע מבור שעווה בנר ריחני?

חובבי נרות ודאי מכירים היטב את התופעה השכיחה של בור השעווה הנפער סביב הפתיל כבר לאחר הדלקה אחת או שתיים ופוגם במראה האסתטי של הנר. בעגה המקצועית תופעה זו מכונה "מנהור" - מצב שבו רק מרכז הנר נמס ונש...

לקריאה